Borsod Motorsport

Csomós Mixi esetében az lett volna az igazi meglepetés, ha a tavalyi, remekül sikerült R5-ös szezon után változtatott volna a csapata összetételén, de Sárospatakon nem fordult ki a világ a 4 sarkából, így 2021-ben csak az autó dizájnja változik majd.

„Marad a régi Skoda 2021-ben is. A navigátor továbbra is Nagy Attila és nyilván az ORB-ben fogunk menni.” A bajnokság tavalyi ötödik helyezettjei a Kovászna Rally szerették volna kezdeni az évet, mert a bakancslistájukon ott volt, hogy hóban autózzanak egyet az R5-tel. Ez az olvadás miatt meghiúsult, az új időpontban pedig már nem tudtak elindulni. Mixi édesapja ezután átépítette a Fabiát aszfaltra és következhetett volna Orfű, de a pandémia ezt a tervet is áthúzta. „Szerettünk volna menni, de idő szűkében Orfű kimarad és inkább egy teszttel készülünk, mert ha használjuk a kocsit, csak át kell nézni utána, illetve, ha bármi apró gond előállna, nem szeretnénk, hogy az kihatással legyen a Boldogkőváralja Rally-ra. Mivel nem vagyunk nagy csapat, így Orfűt elengedjük és tesztelünk helyette.”

A Csomós-Nagy kettős a királykategóriába lépéssel 2020-ban ugrott egy hatalmasat az ismeretlenbe, de egyáltalán nem vallottak szégyent, sőt!

“Egy év alatt sikerült olyan dolgokat elérni, amire talán sokan nem is számítottak tőlünk. Nyilván nem vagyunk telhetetlenek, de 2021-ben szeretnénk előrébb végezni. Idén egyértelműen az a fő cél, hogy legalább 1 versenyt tudjunk nyerni. Ugyan nem mentem még EVO-val és biztos, hogy gyorsabb valamennyivel, de jelen pillanatban ez nem jelenthet hátrányt számunkra. Szerintem minden adott ahhoz, hogy a mi Skodánkkal, a Hankook abroncsokkal versenyt, és bajnokságot is lehessen nyerni. Az egyedüli kérdőjel én vagyok az egyenletben, mert a mérnöki hátterem megvan, Attila is ügyesen végzi a feladatát és a csapatban is mindenki azért dolgozik, hogy minél előrébb végezzünk, úgyhogy ez csak rajtam fog múlni.”

Mixi már csak a bátor nyilatkozataival is kilóg a sorból, és ahogy egy bekezdéssel feljebb már említette, technikai oldalról minden adott számára.

„Azt gondolom, hogy erre az autóra ráteszel egy alapbeállítást és egyszerűen annyira jó, hogy el se tudom mondani. Nem látom azokat a dolgokat, hogy itt kihúzunk tizedeket, ott gyorsulunk századokat. Vegyük a Mikulás Rally-t! Kaptuk a tanácsokat, hogy miként vágjuk meg az abroncsokat, de ugyan úgy csináltam mindent és körről-körre nagyon sokat tudtam javulni. Természetesen, mert én kezdtem annyival lassabban, ezért inkább a kilométergyűjtésre és az ez által szerzett tapasztalatra szeretem helyezni a hangsúlyt. Ebből jön az a rutin, amiből majd meg tudsz oldani helyzeteket, amik váratlanul jönnek. Ez lehetséges magánteszten és versenyen is, a lényeg, hogy menjünk az autóval.”

Tehát cél a futamgyőzelem, de azt február vége óta tudjuk, hogy lesz a mezőnyben egy Mads Östberg, igaz Mixi tökösebb srác annál, mint, hogy meghátráljon.

„Hát igen, így nehezebb küldetés lesz, de azokon a pályákon, ahol már mentünk a tavalyi éven, vagy ami új lesz mindenkinek, ott könnyebb dolgunk lesz. Nyilván ez a cél, szeretnénk legalább egy futamot nyerni!